Funderingar...

Jag börjar seriöst fundrera på hur jag ska få allt att gå ihop, redan nu stressar vi konstant mellan jobb och träning av hästar. Om vi nu har beordrad övertid, har haft det i höstas och däremellan har vi haft frivillig övertid med undertonen att om vi inte gör frivilligt så blir det beordrat. Frågan är hur länge detta ska pågå? Fortsätter det såhär så vet inte jag hur jag-vi ska få ihop det rent tidsmässigt.
 
Jag kikar runt lite på stallplatser för Frost, inte för att jag inte vill ha honom hemma utan för att jag känner att den tiden som det tar att göra i ordning honom för transport och därefter transporttiden till ridhus och tillbaka vore guld värd att kunna spara in på. Frågan är bara, vart skulle man ställa honom?
 
Det finns inte allt för många ridhus i krokarna här och framförallt inte som har boxar lediga....
Hittade en anläggning med ledig box som verkar helt enastående - Stannums ridcenter - men det är ju å andra sidan nästan 50 minuter enkelväg. Då tjänar man inte in tiden, dessutom när det ligger söderut och jag jobbar norrut.
 
Det är lite därför som vi har planer på att bygga ridhus, eller ja målet är ju en hel anläggning. Men en sak i taget och just nu renoveras huset och stallet. Därefter är tanken att ett ridhus ska uppföras, men så ska väl Trafikverket lösa hur E20 ska byggas ut och hur sidovägen ska ligga. Detta i sin tur påverkar ju hur och var vi ska bygga ut vår gård.
 
Usch, mycket tankar och funderingar kring allt! Nu måste jag dock packa mig iväg till jobbet för ännu ett dag-kvällspass - 12.30-21.15.
 
Hörs senare!
 
Här är en tanke på hur vi eventuellt skulle planera gården framöver
 
Allmänt | |
Upp