Tisdag!

God morgon på er!
 
Jag hann inte skriva något igår då jag var iväg hela dagen. Först var vi iväg med Frost och red i ridhuset därefter när vi kom hem var det bara att svida om och göra sig i ordning lite kvickt innan jag gav mig av till jobbet. Var hemma igen sent på kvällen och trött på få.
 
Vid 15.40 får vi mail från vår chef om att vi har beordrad övertid två timmar fram till torsdag kväll. Jag ska alltså klämma in ytterligare två timmar arbete i schemat idag eller på torsdag. Well, ja om jag inte åker in på min enda lediga dag på sju dagar - på onsdag, men det tror jag inte ens att jag får då veckovilan bryts. Med andra ord, antigen åka in tidigare idag eller stanna längre på torsdag.
 - Det är tur att jag inte har något att göra vid sidan av jobbet....?! Som till exempel stall och hästar att sköta, träna hästen - egentligen är det två som ska ridas, ta hand om mitt eget företag, aktivera hunden och så vidare. Ja listan är lång på vad som behöver göras och jag kan tycka att det räcker att jobba heltid på mitt jobb där jag är anställd. Jag menar så bra betalt är det inte för att jag skulle tycka att det var lönsamt att gå in och jobba utöver 100%.
 
Aja nog om det.
Jag tänkte berätta om hur det gick under gårdagens pass men det får jag göra lite senare. Nu måste jag dricka upp mitt kaffe och ge mig ut till stallet.
 
Allmänt | |
Upp