Har inte tid för detta....!!

Fan!
 
När det verkligen går framåt med stormsteg för Frost och mig så bryter jag benet.
Det var väl tyvärr väntat, även om jag trodde att det var Frost som skulle skada sig igen, men så var det inte. Denna gången var det tydligen min tur.
 
En bruten ankel som måste opereras - lyckat!
 
Första kommentaren när läkaren sa att den var bruten var: "Det har jag inte tid med!"
Sedan berättar han att den måste opereras, då blev kommentaren: "Du skojar med mig?"
Innan benet gipsades frågade jag när jag får rida igen och fick till svar att om tidigast 2 månader, troligen 3 månader.
 
2 - 3 månader?! Det funkar inte, det har vi inte tid eller råd med jag och Frost! Vi har inte råd att återigen starta från scratch. Det har vi gjort så många gånger. Jag hade ju precis hittat tillbaka till min ridning, där jag hade fulla styrkan i varje muskel som jag hade innan jag sålde min förra ridhäst. Man tappar mycket på att rida endast unghästar och i perioder inte alls. Fan! Jag som såg fram emot om till en debut på tävlingsbanan i höst.
 
Sedan ska vi inte glömma att det var tänkt att visa fölet, både för bedömning och på selektering för Elitfölauktionen. Nu måste jag hitta någon som kan visa honom och det är inte lång tid kvar.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Emma:

Vet hur det känns, jag opererades för 5 veckor sedan. Men det får inte stoppa oss. Jag tänkte hoppa upp hästryggen ändå, för att skritta lite 🙊

Svar: Ja, så snart gipset är borta så hoppar jag upp. Med gipset blir det svårt för mig att ta mig upp på Frost, han är ju dryga 180..Dock satt jag upp innan jag åkte till akuten och tog ett par varv :P
Morcrában Dressage

Upp