Söndag

Dagen efter halvligger jag i soffans cosyhörna med en spinnande katt på kudden på brösten som jag stabiliserar datorn med.
 
Jävla skit! Ni får ursäkta språket men jag är så galet besviken på att detta hände igår och framförallt att det innebär att jag blir borta från ridningen i 2-3 månader. Sedan ska man dessutom komma igen och hitta tillbaka i sadeln igen innan allt blir bra. Det tar tyvärr tid när man bara rider en till två hästar.
 
Den där tilltänka tävligsdebuten i höst känns väldigt avlägsen nu.
 
Nåväl! Nu är skadan skedd och jag fokuserar på hur jag ska lösa detta på bästa sätt.
Första steget, är att hitta en lämplig ryttare som jan rida honom med min coachning under denna tiden. Frågan är bara hur jag gör det? De som rider bra har redan fullt upp med sina egna hästar.
 
Ryttaren måste vara mjuk men bestämd i sin ridning, lyhörd och kunna ta emot nya instruktioner. Dessutom behöver personen vara sadelfast. Inte för att Frost är någon bockmaskin, han är väldigt snäll, men han har otroligt besämda åsikter samt att han emellanåt, som igår, kan flippa och då gäller det att sitta kvar.
Skulle ryttaren åka av varje eller varannan gång som han ytför sin luftakrobatik och skolor ovan mark så kommer jag sätta detta i system och DÅ blir han farlig. Det är en oerhört intelligent häst.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp