Beställt sadel

Igår när jag åkte från jobbet så ringde jag sadelsäljaren för att beställa en sadel till Frost. 

Fick till svar att leveransen var sex veckor från tillverkaren!! Men hon skulle ringa runt till sina kollegor och höra om någon av dem hade den hemma i rätt storlek. 

Jag hoppas verkligen det, för sex veckor kan vi inte vänta...han kan ju inte ha D1:an och det har redan gått ett par veckor utan ridning.

De senaste veckorna har jag jobbat honom på lina eller tömkört, men han måste komma igång med ridningen igen. Börja träna igen och hoppas på att slippa nya skador.

Det blev i alla fall en Erreplus Vittoria.
Frosty trivdes super i Erreplusen och det gjorde jag med.

Nu i efterhand så funderar jag på om det ändå var tätt modell av Erreplus som jag beställde. Skulle ju kunna ändra mig ännu, så jag har bett om konsultation från Sadeldoktorn. Får höra när han ringer tillbaka!



Allmänt | |
Upp