Söndag

Det är söndag idag, det var nig nästan en vecka sedan jag skrev här senast. Denna veckan har dock varit lite med andan i halsen.

I måndags var jag hos sjukgymnasten, efter det besöket så blev resten av veckan tung.

Efter att sjukgymnasten hade testat min fots rörlighet så förklarade han att den tyvärr med största sannolikhet inte kommer att bli helt bra. Att den troligen kommer förbi betydligt tjockare än den andra och att rörligheten kommer att vara nedsatt. Detta eftersom rörligheten var densamma som vid första besöket, tre veckor tidigare. Likaså var det fortfarande för svullet.

Det beskedet kändes tungt. Mest för att jag som det är nu inte kan ta mig upp på hästryggen ens. Kan inte heller gå ned för trappor eller springa. Det värsta är dock ridningen, om jag kommer kunna ta mig upp och om jag kommer kunna rida ordentligt. Jag är ju inte intresserad av att "åka häst" utan jag vill rida och då är ankelns funktion viktig.

Sjukgymnasten sa även att mitt kontorsjobb är skadligt på grund av att det är för stillasittande/-stående. Och att stallsysslorna är för tunga än så länge, framförallt efter en arbetsdag där foten har stelnat till.

Det känns ju sådär bra, jobba måste jag men om mitt jobb indirekt skadar mig och mitt liv så....ja....jag måste hitta en lösning.

Jag vägrar ge upp ridningen, that's for sure!

I fredags fick jag dessutom ytterligare trista besked. Så idag väntar jag på samtal där vi ska se hur det ska lösa sig. Så denna dagen innefattar en klump i magen.

Nåväl, besked kommer senare.

Jag ska i alla fall försöka longera Frost idag. Nu måste vi komma igång. Det ska bli intressant att se vad foten säger om longering.

Allmänt | |
Upp