Nybäddat

Klockan hann bli närmre 22,30 när vi var klara med boxarna/ligghallarna och nattningen av hästarna, men det var uppskattat av dem att få påfyllnad av sina liggytor.
 
12 säckar träpellets lade vi in i Katalina och Dreamcatchers lösdrift, dessutom gjorde sambon en tröskel för frontporten också. Nästa helg byggs det nya portar till lösdriftarna, det blir skjutportar istället för de gigantiska gamla slagportarna som vi har nu. Kommer bli så skönt! för slagportar är alltid jobbiga när det blåser och det blåser alltid här hemma.
 
Frost fick 3 säckar, tanken var 2 i och med att han har en stor box och gillar när det det sådär extra rent, men eftersom han hade rört runt ikväll så blev det 3 stycken. Varför rörde han runt så? Ja, det svaret fick jag fort när jag kollade på hans inkar. De har spruckit upp än mer nu och dessutom har ännu en (?!) ink dykt upp. Helt galet! De bara poppar upp från ingenstans nu när Xxterra-behandlingen inleddes. Tog kort på dem alla ikväll igen. Lär nog ta mig tid att maila veterinären imorgon, så hon får se. Men ja, i och med att inkarna spricker och börjar lossna, så kliar det något förbannat på honom. Så jag stod och kliade honom runt inkarna - så skönt sa Frost.
 
Det är lite så, när hästarna visar på ett ändrat beteende så vill jag alltid utreda vad det kan bero på. Ett förändrat beteende kan innebära att någon sjukdom eller dylikt är på gång och det är alltid bra att stoppa sådant i tid. I detta fallet verkar det vara lungt, förutom att inkarna kliar.
 
Imorgon kväll ska vi bädda nytt i den andra lösdriften med. Sambon får dock köpa lite fler säckar strö, då vi bara har 6 säckar kvar. Dessutom ska han även inhandla material för att bygga paddockstaketet. Äntligen kommer det bli gjort! Så i helgen bygger vi paddockstaket samt sätter upp stolpar för paddockbelysning. Sedan ska belysningen upp så snart den köps in! Yay!
 
Dessutom så kommer inackorderingens ägare på besök på lördag och på söndag ska vi hälsa på min älskade Rory. Rory har jag inte träffat sedan jag lastade på honom på hans nya ägares transport efter klinikbesiktningen för dryga 3 år sedan. Han är SÅ saknad, och SÅ älskad fortfarande och nu är han tydligen diagnostiserad med spatt....
 
Nåväl, nu får det bli natten för min del. Hoppas fotleden mår bra imorgon, för jag har nog överansträngt den idag. Råkade dessutom snubbla ordentligt, och nu är fotleden svullen som en tennisboll och just bara runt fotleden. Känns sådär bra...
 
Godnatt!
 
En nöjd liten Dreamcatcher, äter sin kvällsmat. 5 månader gammal och 138 cm i mankhöjd.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp