Godkväll

God kväll på er!


Har precis kommit in från stallet och satte mig ned med en portion kvarg innan läggdags. Alltid bra att fylla på med protein efter träning och framförallt inför natten.

Idag kom jag hem strax efter 18, sambon som var hemma idag hade lagat mat tills jag kom hem. Så vi åt lite kvickt och sedan gick jag ut för att göra i ordning Frost för kvällens ridpass. 

Även idag var vi ensamma i ridhuset så vi kunde verkligen få till träningen ordentligt, utan en massa avbrott.

Det märks att Frost börjar bli starkare! Framförallt så blir det extra tydligt i vänster varv och vänster galopp där han orkar korta sig så mycket mer nu. Nästan lika bra som i höger, sådär så att vi kan korta upp galoppen så mycket att vi verkligen kan rida in i en halt ur galoppen.
Även sidvärtes undan vänster skänkel samt vänster öppna börjar sitta som ett smäck nu

Riktigt kul! 

Dessutom går det otroligt fort med Frost. Han lär sig fort och sedan är det som om han alltid har kunnat det. 

Nåväl. Jag får sluta här, måste sova så att jag orkar upp tidigt imorgon.

Vi ligger bra till på jobbet så jag hoppas på att få flexa hem tidigt imorgon!

Håll tummarna på att vi slipper gå in och hjälpa andra enheter bara för att de handlägger långsamt!




Allmänt | |
Upp