Sent hej

´Bättre sent än aldrig sägs det, så det kör jag på ikväll.
 
Ikväll blev det en sen tur till ridhuset, som vanligt. Det blev Frosts tredje ridpass på rad nu och jag måste nog säga att han bara blir finare och finare att rida. Om än att han hade lite träningsvärk idag och blev trött fort, men han var riktigt mjuk och arbetsvillig. Det stod dock endast jogging på schemat och jag höll mig till det även om vi checkade av lite 10 respektive 15 meters volter som satt riktigt bra, trots att jag inte brukar rida de små volterna med Frost. Bara en sådan sak säger mycket om lösgjordheten och ridbarhet - att man bara kan slänga in något nytt, som hästen inte har gjort tidigare, in i ett loggingpass och hästen utför det utan problem.
 
Nu tänkte jag sova gott efter detta. Imorgon vilar Frost och veterinären kommer för att fortsätta grundvaccinera Dreamcatcher samt grunda botulism på de övriga.
 
God natt!
 
Här är en bild från gårdagens ridpass!
 
 
Allmänt | |
Upp