Godkväll söndag!

Denna helgen har varit fullspäckad!
 
Under lördagen var det steg tre på ungdomsledarkursen och pågick mellan 9.30 - 18.30, därefter var det trerättersmiddag innan några av oss gav oss iväg till en förfest. Jag valde dock att inte gå ut på kvällen eftersom kursen skulle fortsätta på söndagen och jag behövde gå upp tidigt och göra morgonstallet innan.
 
Roligt hade vi i alla fall!
 
Idag höll kursen på till 15,30 och nu har vi våra kursintyg och är färdiga ungdomsledare. Check på den!
 
Min plan var att åka och rida Frost idag efter kursavslutningen, men eftersom det var snöstorm så valde jag att inte åka iväg. Vägen till ridhuset är liten och krokig och även om vi har koll på vårt ekipage så litar jag inte på att andra medtrafikanter har det och jag känner inte för att riskera oss eller Frost för ett ridpass. Så det fick vara - nya tag imorgon!
 
I ridningen rent allmönt fortsätter Frost att utvecklas och jag har börjat lägga in programdelar i ridningen. Det vore riktigt kul om vi kom iväg på någon pay&ride i vår och sedan kunde starta i sommar. Målet är att starta LB och LA i sommar med godkända resultat - allra helst vill jag att vi startar MSVC i höst också. Håller han bara i dagslägets utvecklingskurva och får vara sadefri så tror jag att vi kan uppnå målet
 
Just nu tränar vi dock på och testar av lite delar ut LB:1 och det som vi behöver träna mer på är uppridningen. Att få till vändningen upp på medellinjen samt att rida den rak och göra halten rak. Frost vill gärna ställa sig lite på diagonalen även om han ställer upp sig fint. Så det är något som vi behöver jobba på.
 
Men nu blir det til att natta hästarna och gå och lägga sig. Imorgon börjar en ny vecka.
 
 
Allmänt | |
Upp