Semesterdagar

Denna veckan har jag semester, vilket är grymt skönt. Både att få vila ut men även att verkligen få njuta av det ljuvliga vädret.


Idag är det nog minst 20 grader i solen, troligen mer!

13 grader i skuggan i alla fall och jag ska ta tempen i solen. 

I gårdagens värme passade jag på att bada Frost. Då vi ännu inte har något stall, spolspilta eller varmvattenberedare installerad till hästarna så har jag ingen möjlighet att bada honom över året. Utan det är sommartid som gäller. Inte alls kul! Mår verkligen dåligt över att se honom så äcklig i huden vintertid.

Igår fick han dock ett bad, så skönt! Pälsen och huden blev så fina och mattehjärtat lättat. Till nästa vinter MÅSTE ena stalldelen vara klar och varmvattenberedaren installerad. Så är det bara! Aldrig mer att han ska behöva vara så fnasig. 

Efter badet igår så fick han beta för hand i solen för att torka, det var väldigt populärt! Sedan passade jag på att longera honom innan han fick gå in i boxen för dagen. 

Under longeringen fick han gå över cavaletti, vilket är nyttigt för både kropp och knopp. Dels får han tänka lite extra på vart han har kroppen och alla ben. Dels så får magmusklerna, rygg och rumpmusklerna jobba på ett bra och stärkande sätt. 


Allmänt | |
Upp