Onsdag

God förmiddag!


Då var vi halvvägs genom denna arbetsvecka! 

Imorgon jobbar jag hemifrån eftersom vi åker med Frost till equiterapeuten Charlotta Lindgren. Det är dags för DN check helt enkelt nu när han har kommit igång efter det långa uppehållet i samband med min fotledsfraktur. 

Måste även boka tid för en check av sadeln i och med att den är/var helt ny när jag köpte den förra våren och nu har Frost ändrat sig i kroppen i och med att han har växt och utvecklats. Han blir ju 6 år i år, så han ändrar sig fortfarande i kroppen. Dessutom så mognar ju sadlarna när de används, de blir mjukare i lädret och stoppningen formar sig. 

Jag tycker även att den här nya typen av stoppning förändras mer, min D1'a har jag stoppat om en gång sedan 2011 och det var bara lite påfyllning. Vittorian har vi korrigerat redan en gång och nu är det dags igen. Men det gör inget, sadeln är underbar att rida i och det är bara småfix!

Nu back to work!

Denna gången får ni en bild på Rory!

Allmänt | |
Upp