Kvällens träning

God kväll!


Det blir den ena sena inlägget efter det andra, men bättre sent än aldrig. Eller hur?!

Nu har jag äntligen krupit ned i sängen, efter en lång dag som började 4.30 eftersom jag började jobbet 6.45.

Hur som!

Ikväll var det Anneli-träning och det är alltid uppskattat. Hon är jättebra och passar mig och Frost perfekt. 
När jag hade ridit fram så kom Frost i en superfin form och Anneli berömde den rejält. Det eftersom han har börjat vinkla in bakdelen och kommer då upp och fram så bra. När vi visade att han kunde hålla den formen under en längre period och även genom flera små volter så tyckte hon att vi skulle trappa upp lite. 

Så kvällens övningar byggde på att rida raka linjer och få honom rak, växlat med böjda linjer och skänkelvikning för att få honom att bära mer på dina bakben och på så vis bygga styrka. Ren styrketräning helt enkelt.

Det var så nyttigt för honom och givetvis tar vi med dessa övningar hem. De liknande en övning som jag brukar göra med men var lite mer krävande, vilket är perfekt.

Givetvis filmade sambon så imorgon ska jag kika på filmen medan Frost får en vilodag.

Nu måste jag sova, godnatt! 

Allmänt | |
Upp