We’re back!

Hej på er!

Long time no see...

Jag gjorde mig precis en chai-latte efter att ha varit ute och mockat i regnet. Så trist väder, men det gör myset med latte så trevligare.

Min frånvaro förklaras av att jag jag fokuserat på annat de senaste två månaderna. Ibland måste en välja bland de saker en vill göra, men jag har saknat er! 

I slutet av augusti började jag träna Frost efter behandlingen. Han hade ju hållits igång i skritt för att inte tappa allt. Det var en helt annan häst jag satte igång! Så mycket mer framåt, tog i jämnt med båda bakbenen och satte in under sig ordentligt. Varför hade jag inte kollat honom tidigare? Jag kände ju hela tiden att det inte var helt hundra med honom och jag hade även mina misstankar mot höger bakknä. 

Nåväl, det var bara lite inflammation, men vi hade kunnat vara så mycket längre fram i träningen om jag hade låtit kolla knät tidigare. 

Nu är det som det är och jag får ta det från där vi är. 

Hela september har vi tränat på och Frost har gjort stors framsteg. Dessutom har vi hunnit med två starter, dock inga vidare resultat. Vi behöver verkligen jobba på att Frost ska spänna av. 

Eftersom inlägget blev så långt om jag tog med sammanfattningen om debuten så lägger lägger jag den i ett senare inlägg.

Trött kille efter debuten. Det är många nya intryck för en som knappt har varit av gårdsplan mer än dressyrstallet i Enköping samt de gånger vi har varit iväg och tränat i ridhus.



 

Allmänt | |
Upp