Första bedömningen

Äntligen fredag! 

Det ska bli så skönt med helg så att jag kan få sova ut lite.

Dessutom är det nationella dressyrtävlingar i Lidköping hela helgen, så det kommer bli ett par timmar på läktaren.

Under tisdagens ridpass var Frost väldigt fin och visade klockrena längningar med mera. På onsdagen fick han vila och igår så startade vi pay & ride. 

Det var Frosts första upplevelse av något som kan tänkas likna tävling. Med hästar överallt och ännu fler människor som ränner kors och tvärs. Att ridas fram på ett nytt ställe och ta sig förbi servering och domarbord.

Det var läskigt och mängder med nya intryck. Men trots att han var spänd som en fiolsträng så var han kvar hos mig och gjorde det jag bad om på framridningen. 

När vi sedan kom in i ridhuset och banan så slappnade han av helt allt eftersom men när alla spänningar släppte så var han helt slut. Lille killen!

Han gjorde dock allt jag bad som om än utan någon större energi och för att ge honom en bra upplevelse så fick han gå längre och lägre i formen och jag krävde inga större längningar. Han var helt enkelt värd att bara få utföra det jag bad om utan massa krav.

Och han gjorde det bra fastän han gick sämre än någonsin tidigare. Sambon sa det också, att så dåligt har vi aldrig gjort en ritt.

Ändå fick vi 65%, så det känns som ett bra sämsta-resultat. Tänker att om vi får 65 % när vi rider som sämst så kan det ju bara bli bättre! 

Nu måste jag återgå till jobbet! 


Allmänt | |
Upp