Sen uppdatering

Tittar in lite kvickt för att ge er en snabb uppdatering. 


Igår red jag ett lösgörande pass på Frost, utan några större krav. Han svarade riktigt bra på det och den där ojämnheten, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, märktes knappt av igår.

Idag värmde jag upp honom och kunde sedan rida igenom LB:1 för att stämma av lite. På torsdag är planen att rida en pay & ride på det ridhus där vi rider till vardags. De ska nämligen arrangera en pay & ride på kvällen och Frost ska ju ridas så då kan vi ju passa på. 

Ridpasset gick bra och han var otroligt fin, behövde knappt rida fram mer än 15-20 minuter innan han var redo för att rida igenom programmet. Idag tog jag dessutom på sporrarna, första gången på över 1 år! Slängde även spöna för att verkligen stämma av. Frost reagerade lite på sporrarna men svarade riktigt allert och fint på dem. Både ökade steg-/språngläningarna, mellantrav/-galoppen, volterna och alla vändningar blev så fina med sporrarna. 

De ökade steg-/språnglängningsrna blev verkligen ökade utan någon som helst ökning av tempot.

Imorgon vilar han och på torsdag får vi se hur det blir!

Imorgon på morgonen ska jag dessutom flexa ut lite för att kunna köra Katalina till seminstationen. I och med att hon har tysta brunster så måste en veterinär göra en gynekologkoll för att kunna avgöra vart hon är i cykeln. Har vi tur är hon redo för inseminering redan i dagarna!

Men det återstår att se imorgon.

Nu får jag släcka ned och sova, god natt!


Allmänt | |
Upp