Sista dagen

Annandag påsk och sista dagen i denna långledighet, det har varit så skönt att vara ledig och få vila ut. Sova ut. Sömn är en bristvara i vanliga fall, allt för att få livet att gå ihop. 


Ibland funderar jag på vart tiden tar vägen. 

Jag inser att en del tid faller bort mellan att jag kommer hem från jobbet, gör middagstallet och sedan kommer igång med att göra i ordning Frost för träning. Tiden där vi äter och inland tar en kopp kaffe bara för att ladda om batterierna. En quick-recharge för att orka med ekorrhjulet.

Gå upp på morgonen - göra morgonstallet - göra sig i ordning för jobbet - åka till jobbet (1h) - jobba heldag (9h inkl. lunch) - åka hem från jobbet (1h) - byta om - släppa ut hundarna - göra middagstallet - äta något - göra i ordning Frost - åka och rida - göra i ordning Frost efter ridning - göra kvällstallet - natta hästar - sova - repeat.

De där 2 timmarna med pendling  fem dagar i veckan gillar jag inte alls, bortkastad tid. Likaså de 40-50 minuter med resa till och från ridhuset. Tänk vad mycket tid som hade kunnat läggas på något vettigare...?!?...Likaså pengarna som det kostar att köra så...

Nej, nu får jag ge mig ut i stallet!


Allmänt | |
#1 - - NORRSKEN EMMA:

ha en fortsätt bra måndag :D

kramar

Svar: Tack detsamma 😊
Morcrában Dressage

Upp