Några minuter i soffan...

Har nu precis kommit in efter att ha nattat hästarna, lite avkoppling och nedvarvning innan det är dags att sova. Med tanke på att jag går upp runt 4.30 - 4.45 varje morgon och lägger mig runt 23-00 på kvällarna så blir det ingen uppesittarkväll denna fredag. Sömnen ligger på minus efter veckan så sängen lockar en hel del - och imorgon blir det sovmorgon till 7 hoppas jag.
 
Nåväl!
 
Ikväll var jag iväg och red Frost efter två dagars vila med promenader. Den där stelheten som jag upplevde i tisdags var helt borta och han var riktigt fin under hela joggingpasset. Jag joggade honom främst i galopp med mycket tempoväxlingar, avslutade sedan med massor av övergångar där han blev riktigt fin och snabb i reaktionerna. Ska nog ta vid där vi slutade idag under morgondagens ridpass. De där övergångarna måste sitta bättre om vi ska försöka oss på en tävlingsdebut i vår/sommar.
 
Men nu blir det natten - ögonen går i kors och är svåra att kontrollera.
 
God natt!
 
 
Allmänt | |
Upp