Onsdag kväll och en ny video på gång

Godkväll på er!
 
Kvällsinlägget försvann helt igår, det berodde på att jag slutade jobbet sent och när jag kom hem så var det bara att slänga i sig lite middag för att sedan åka och rida Frost, efteråt mådde jag riktigt dåligt.
 
Ridpasset gick sådär, Frost kändes stel, till och med knacklig till en början, men det släppte nästan helt och blev bättre framåt slutet på passet så jag misstänker att det är en rejäl träningsvärk som han har fått. Inte hel otippat efter ridpassen i helgen där han fick jobba efter ET-behandlingen. De låsningar som fanns påverkar ju givetvis rörelsemönstret och när de släppte så fick han lära känna en något annorlunda kropp. Jag hoppas på och tror att han är fit for fight på fredag igen när det är dags för nästa pass.
 
När jag satt av igår så exploderade det bara i nacken på mig, vilket ledde till att jag mådde riktigt dåligt av nackspärren. Så sambon hjälpte mig med kvällningen medan jag gjorde i ordning Frost efter ridpasset och sedan fodrade jag kraft innan jag gick raka vägen till sängen och la mig. Var helt väck, därav att ni inte fick någon uppdatering igår kväll.
 
Det slutade inte där dock. Imorse när jag vaknade och såg ut genom fönstret insåg jag att klockan måste vara mycket, tittar på mobilen som är svart - avstängd!?! Väcker sambon och frågar vad klockan är - 06,40! Helvete! tänker jag eftersom planen var att lasta Frost 07.15 för att åka till kliniken för tandkoll. Reser mig upp och inser att nackspärren är lika illa som kvällen innan, men det är bara att klä på sig och ge sig av.
 
Frost stackarn fick ingen frukost alls, den fick han äta när vi var hemma igen.
Det är vid sådana här tillfällen som det känns extra bra att ha hästarna på fri tillgång, more or less! Då är det inte panik ifall man inte kan fodra i tid, som denna gången.
 
Vi kom någon minut sent till kliniken men veterinären var än senare så det blev bra. Frost fick klart godkänt vid tandkontrollen och hans hakar slipades ned. Veterinären fann en liten tandfraktur men hon kunde inte förklara vad orsaken till den kan ha varit. Eventuellt att just den tanden har haft för mycket tryck, men hon visste inte. Han verkade i alla fall inte ha haft ont av det!
 
Mitt under tandkollen så fäller veterinären kommentaren "Han har inga dressyrsår i munnen, inte ett enda!" och skrattar till lite försiktigt. Hon syftade på att han inte hade några sår eller spår efter sår (ärr) i munnen från hårt spända nosgrimmor, högt spända bett eller hård ridning. Det gav hon mig mycket beröm för, för att jag har ridit utan att orsaka några sår, vilket annars är väldigt vanligt - oavsett gren. Jag förklarade att det var skönt att höra och att jag aldrig spänner nosgrimmor hårt och jag har alltid betten inpassade så att de hänger utan veck i mungipan. Det tyckte hon var jättebra.
 
Nu måste jag ut och natta hästarna, men jag har en film från den 27 januari på uppladdning, som jag helt hade glömt bort. Den är från joggingpasset dagen innan första träningen sedan min skada. Jag blev glad av att se den, trots att kvalitén på filmen är usel. Men som vanligt så tänker jag att det är roligare att få se en film än att inte få göra det, även om kvalitén inte är bra. Sambon hittade filmen på sin mobil när han förde över några bilder från telefonen till datorn. Så den kommer jag att lägga upp här imorgon - håll utkik!
 
Denna bilden är från ridpasset i söndags - kommer fler framöver!
 
Allmänt | |
Upp