Söndag

Hej på er!
 
Jag hoppas att ni har haft en bra helg!
 
Igår blev tyvärr Anneli-träningen inställd på grund av att hon var sjuk, men vi åkte istället till ridhuset och tränade själva. Ridpasset var fantastiskt!
 
Det känns verkligen som om Frost har tagit ännu ett stort kliv framåt med mera styrka och balans vilket gjorde att kom upp mer i ryggen och från marken. Jag kunde verkligen känna hur rörlig han egentligen är och vilket tryck som finns i honom. Han skvätte upp mängder med underlag på mina stövlar på den nivån att jag funderade på om något satt löst vid mina fötter, men när jag tittade ned såg jag att det var delar av ridhusunderlaget. Galet!
 
Mitt fokus på uppvärmningen var att han skulle bli kvickare både i steget men även i reaktionen utöver lösgjordheten och det uppnåddes. Vilket resulterade i att han fick enorm energi så bitvis kändes det som om man inte hade kontroll, även om man hade full kontroll, och att han skulle flyga iväg när som helst. Det är en känsla som jag gillar och uppmuntrar, så när den infall sig så klappade jag honom och berömde honom vilket ledde till att han gav lite till. Så härligt! Det är precis detta som jag har jobbat på och som nu verkligen ger resultat - och det är bara början! Detta är grunden som jag ska jobba vidare på.
 
Jag ska sätta mig och gå igenom filmen från igår och plocka ut några favoritbilder så ni får se.
 
Idag har jag tyvärr inte gjort mycket alls, mådde riktigt dåligt när jag vaknade. Nacken värkte som synden på grund av spänning som i sin tur skapade spänningshuvudvärk. Dessutom hade jag ont i bihålorna för första gången. Kändes som om viruset jag har haft i kroppen i flera veckor nu äntligen skulle bryta ut så att jag kunde bli riktigt sjuk och sedan frisk. Så jag har bara vilat huvudet idag men nu har allt släppt mer eller mindre.
 
Jag verkar ha för bra immunförsvar för att sjukdom ska bryta ut men inte tillräckligt bra för att helt stå emot det virus som går nu. Så istället är man halvsjuk vecka efter vecka, men det är kanske bättre än att vara riktigt sjuk i flera veckor som så många runt omkring mig.
 
Nåväl. Ut och göra stallet nu så att Frost kan få komma in. Idag är tanken att han ska joggas lite.
 
Hörs sen!
 
 
 
Allmänt | |
Upp