Tisdag

God dag!


Just nu har jag lunchrast i ett par minuter till, så halvvägs genom dagens arbetsdag.

Ikväll åker vi till ridhuset och jag tänkte rida lite programdelar för att checka av. Utöver det så har vi nu övergångar och kvickhet som fokusområde. Jag vill att Frost ska svara snabbare för mina hjälper men även bli säkrare i övergångarna mellan olika gångarter. 

Han fattar exempelvis galopp jättefint, men övergången kan bli lite långdragen och det måste bli bättre. På samma sätt så tenderar avbrott nedåt bli lite abrupta. Istället för att flyta över från galopp till trav så göra han i princip halt i någon 100-dels sekund innan han travar. 

Så vi har ju en helt del att jobba på, även om just ovanstående inte känns som stora grejer så är de superviktiga på vägen upp i klasserna.

Nu måste jag återgå till jobbet! 

Hörs!

Allmänt | |
Upp