Juli

Hej på er! Long time no see!


Det är redan juli, kan ni förstå att tiden går så fort? Jag känner inte riktigt att jag hänger med, men det är bara att försöka flyta med. Varje dag är en ny dag som kan komma med något gott!

Den 8 juli betyder att det är en månad kvar till semester. Jag har fått erbjudande om åka till Enköping och träna under semestern. I alla fall två veckor för sedan är det ju EM i ridsport i Göteborg. Jag får säga att jag är väldigt sugen! Dock är det ju så att stallet ska byggas, i alla fall ena stalldelen, i augusti. Dessutom har jag anmält mig och Frost till vår debut den 6 augusti!?! Även om vi är reserver i dagsläget. Så frågan är hur jag gör, framförallt med tanke på bygget. Å andra sidan är vi inte i vägen om vi är i Enköping 😉. 

Det skulle väl vara övervakningen att det blir bra som jag är orolig för.

Så hur går det med hästarna?

Ja, Frost utvecklas fint. Dock ska jag boka en tid på klinik för honom gör en check. Mer om det senare.

DC växer och utvecklas fint i kroppen. Han växer inte sådär ojämnt som åringar brukar göra utan håller sig jämn och proportionerlig. Inte heller växer han gör fort, vilket är skönt för då hinner alla delar av kroppen med. Men Gud vad snygg han är! Och vad enkel han är i all hantering! 🌟

Rory började jag sätta igång men så backade det av för att jag inte hann. Nu har jag börjar igen och han är lycklig. Det är mängder med snedheter att räta upp i honom, så sakta men säkert och noggrant är melodin. Även om han inte håller med....det går för långsamt säger Rory och visar att han både kan trampa, galoppera på stället och göra piruetter. Att inte tala om att gräva med frambenen. 

Katalina är förhoppningsvis fortfarande dräktig. Vi har inte kunnat kolla henne på 45 dygn eftersom jag inte har kunnat komma loss från jobbet. Men jag håller tummarna och ska boka tid för 90 dygns kollen runt den 20 juli. Håll tummarna! ✊🏻✊🏻


Allmänt | |
Upp