Annorlunda start

Godmorgon!


Denna morgonen blev inte riktigt som den var tänkt eller brukar.

På lösdriftsportarna har vi rep som vi fäster för att kunna stänga portarna inifrån medan vi grejar. De använder vi oss av när vi vet att porten ska öppnas och stängas ett par gånger inom kort. Så även idag. 

Medan jag fyller på vatten till lösdrift två så ser jag att DC och Katalina går ut på gårdsplan. Strax efter kommer Frost och sedan ballat han ur och börjar springa och bocka. Vilket de andra två givetvis hakar på. DC är den första jag fångar in, därefter lockar jag med mig Katalina in i lösdriften igen. Frost däremot tar det 15 minuter innan det går att fånga....han springer fram och tillbaka över gårdsplan. Hälsar på Rory och springer igen. Uppstressad till tusen. Till slut får jag äntligen tag i honom och tar in honom i boxen för att se att han inte har skadat sig. 

Fy vad hemskt det är att ha hästar lösa där de inte ska vara lösa. Oron över att se ska skada sig. Känner inte riktigt för ännu en skada på Frost nu när vi äntligen är igång. 

Men de såg ut att ha klarat sig. Får kolla igen när jag kommer hem och de har kallnat samt att det har gått en stund. Då ser man om någon har sträckt sig eller slagit i benen. 

Håller tummarna för att alla har klarat sig skadefritt!


Allmänt | |
Upp