En annorlunda fredag

Godmorgon lördag! 


Som ni vet så blev jag tvungen att boka om torsdagens träning. Den bokades om till idag klockan 10.

Med andra ord så är morgonstallet klart, hästarna tuggar på sitt hö och vi har precis ätit frukost och sitter nu med var sin koll kaffe.

Igår var verkligen en annorlunda dag, en sådant där dag där inget blir som det ska. 

Arbetsdagen går långsamt. Jag tar ut friskvård och åker hem lite tidigare. Väl hemma möts jag av att Dreamcatcher (DC), visserligen står i hagen, men undertråden är av och det är DC spår överallt. I rundkorallen är det dessutom avtryck efter en liggande och rullande DC...

Så jag ställer honom i ena sommarhagen och ställer sedan dit Rory. De hade väldigt roligt ihop, tills DC efter cirka 2 timmar får för sig att han skulle ut ur den hagen med. Då blev det boxen!

Medan vi sätter upp en TREDJE tråd på hagstaketet så ser Lyra tre rådjur. Och drar efter dem!  Genom hagarna, över åkrar, diken, grusvägar och vidare genom skogen.

Jag skriker åt sambon att ta bilen runt och se om han kan möta henne längre bort och jag springer efter henne. 

En Dobermann är inte att leka med när det kommer till snabbhet! Det är inte något man springer ikapp medan de själva kan hålla tempo med rådjuren. Det enda som räddade rådjuren var deras försprång på 300m och uthållighet. Lyra knappade in på försprånget men orkade inte lika långt. Så sambon hittade henne flåsande någon kilometer bort. Det var inte mycket spring kvar i benen.

Jädra hund!

Det har hon aldrig uppvisat tidigare och nu blir det till att hålla henne kort framöver.

Det gick dock bra och ingen kom till skada, förhoppningsvis även rådjuren. 

Vi kom dock iväg med Frost till ridhuset så att jag kunde känna igenom honom innan dagens träning.


Allmänt | |
Upp