Kaos

God kväll på er!


Alltså denna snön, som bara kom från ingenstans har drivit mig till vansinne. Jag som älskar snö i vanliga fall, men inte när jag blir strandsatt från ridningen.

Förra året var det inga problem bär vi hade Suven och fyrhjulsdrift, men nu när vi har en vanlig bil att dra med. Då raserades träningsplanerna. 

Vägen till ridhuset är nämligen smak och kurvig med stora diken och långtradare. Så när snön drev på ett sådant vis att den tag i bilar och drog ned dem i diken så kände inte jag för att riskera Frost. 

Inte heller kunde jag rida här hemma eftersom sambon hade tagit av både snösulor och brodd vid senaste skoningen. Dessutom blåste det nästan storm i flera av dagarna och att sko om för en dag eller två kändes inte bra. 

Så, Frost har fått ev vecka oplanerad vila.

Idag skulle vi ju ha tränat, och jag kunde jobba hemifrån för att hinna med allt och iväg på träningen. Så när jag går ut under lunchen för att fodra så ser jag Dreamcatcher springa utanför hagen, hovspår över stora delar av gården och Frost och Katalina i full fart kors och tvärs i hagen. 

Efter flera försök att få Dreamcatcher att stanna i hagen så beslutar jag mig för att flytta alla tre till en sommarhage.

Sedan var det bara att boka om träningen. Så som de har sprungit så vet jag inte i vilket skick Frost är. Dessutom måste vi reparera deras lösdriftshage. 

Nu blir det rejäl tråd och eget aggregat till deras lösdrift och hage. Nu ska lillen lära sig vad staket innebär och att han ska stanna innanför.

Får ge mig ut och hjälpa till nu. 


Allmänt | |
Upp