Lördag och träning

God kväll på er!
 
Det är snart dags att lägga sig men innan dessa ska hästarna nattas, men innan jag gör det tänkte jag berätta lite om dagens Anneli-träning.
 
Torsdagens träning blev jag tvungen att omboka, så vi tog den idag. Så imorse klev jag upp tidigt, 6,00, även om det är sovmorgon i jämförelse med mina vardagar. Fodrade hästarna och gjorde större delen av morgonstallet - lät bara mockningen av uteboxarna vara till senare. Medan hästarna åt frukost så åt även vi frukost innan det var dags att göra i ordning Frost för träningen.
 
Jag tog verkligen lite extra tid på mig att göra i ordning Frost idag, eller ja tog tid på mig - snarare gav honom mer pyssel. Sedan bar det av.
 
Dagens dressyrträning för Anneli gick verkligen bra, jag är så nöjd med Frost prestation idag, han var verkligen så finatt rida idag. Även Anneli berömde honom rejält och tyckte att vi skulle ge oss ut och starta LB nu i vår, föra att sedan rida LA i sommar och kanske MSVC i höst. Det kändes superbra att höra det eftersom det var precis så som jag har planerat och funderat över. Det är alltid lika skönt att få bekräftat att ens tankar och uppfattning stämmer väl överens med tränarens.
 
Frost var riktigt mjuk, framåt och som vanligt fantastiskt lydig. Han har blivit så mycket starkare och än mer balanserad.
 
Anneli tyckte att han såg så fin ut rent allmänt idag medan jag red runt lite innan träningen att hon tyckte att vi skulle gå vidare och träna lite mer skänkelvikningar, volter, enkla byten och förvänd galopp genom att vända halvt igenom. Frost fick klart godkänt på alla moment och det är bara mer precision att träna på. Att få linjerna perfekt raka och att håll tvärningen lagom stor.
 
Så nu är det väl bara att sätta sig och gå igenom lite pay & ride samt tävlingar att anmäla sig till under våren....så kul!
 
Här och några bilder från dagens träning.
 
 
Allmänt | |
Upp