Tisdag

Nu äntligen! Känns det som om viruset som har legat och grott i mig bryter ut. Har haft riktigt ont i halsen i två dagar och nu börjar även hostan. Dessutom har jag varit helt slut efter fem minuters ridning - tecken på sjukdom.


Nej jag vill inte vara sjuk men det har varit så irriterande med att vara småsjuk från och till konstant denna vintern. Känns som om det måste bryta ut för att man ska bli frisk. Vi får se!

Igår red jag som jag berättade och det gick riktigt bra. Vi testade av LB:1 och det gick oförskämt bra för att vara första gången vi rider ett program. Allt satt grymt bra även om vi ska finslipa lite. Frost är ju så stor vilket gör att vi tar färre steg och språng mellan de olika momenten.

Det vi ska finslipa på är givetvis uppridning och halt, men även övergångar galopp-trav och att vända upp för linjen EXB och omvänt.

Men! Ikväll åker vi och rider igen, så det blir ett ypperligt tillfälle att jobba på ovanstående.

Men först jobb! Jobbar sent idag, 9:45-18:30. 

Hörs!

Allmänt | |
Upp