Onsdag

God kväll på er!


Jag sitter med en kopp kaffe och läser lite bloggar. Gud vad trött jag är idag! Det har blivit allt för sent de senaste dagarna och igår blev katastrofsent. Satt av Frost vid 22.50...och var inte inne i huset förrän 00.10....suck. Ni kan tänka er när jag kom i säng.....så idag tog jag sovmorgon till klockan 6.

Aja, tanken idag är att mocka lite i ena lösdriftshagen. Fortsätta så att säga och mocka upp det som de nu har bajjat ned. Frost får i alla fall vila idag, det har han gjort sig förtjänt av.

I söndags red jag ett riktigt bra pass på honom och i måndags fick han gå på lina över cavaletti igen. 

Gårdagens ridpass blev väldigt sent, började med att vi inte kom iväg förrän 21. Sedan kunde inte Frost koppla av och kissa förrän 22 typ. Och att han kissar för ridning är rutin, det gör han varje gång och skulle jag missa det så är han hemsk att rida. Så kissa innan är viktigt!
Det tog dock 40 minuter med bara promenad runt, runt i paddocken innan han kopplade av så pass att han kunde kissa. Men sedan blev det är bra pass, om än i mörker.

Till en början var han bitig och springig och därmed inte där jag vill ha honom. Men efter att ha jobbat med massor av övergångar samt flyttat honom undan skänkeln så släppte han till och blev totalt lösgjord. Så som han satte under sig och gick i uppförsbacke i slutet på gårdagens pass, har han nog aldrig gjort under ryttare. Så härligt!

Dessutom behöll han den formen även när vi skrittade av i fri skritt. Han fortsatte att få i rejäl uppförsbacke. 

Nu ska vi bara komma dit och hålla det varje ridpass framöver också, då kommer han snart bli galet fin!


Typ såhär! 

Allmänt | |
Upp