Onsdag

Dagarna känns inte så korta som det brukar göra när man är ledig. Det tycker jag så skönt. Då hinner jag njuta och koppla av lite också.


Annars så står det vårstädning och vårfix av gården på schemat. 

Mor är här och grejar i trädgården, krattar, planerar blommor och gör allmänt fint medan en annan, läst jag, står i lösdriftshagarna och mockar. Allt det där som vi inte har hunnit mocka på grund av tidsbrist är pisseväder står jag nu och mockar upp. Det är en del kan jag lova och jag har inte ens kommit en fjärdedel i lösdrift ett....det väntar ännu en sen. 

Nåja, jag stressar inte heller direkt utan tar det rätt lugnt och njuter av vädret och ledigheten också. Det är inte så att jag mockar hela dagen.

Gårdagens ridpass i den nya paddocken gick riktigt bra. Även om det tog 20-30 minuter med skritt för hand innan det ens gick att sitta upp på Frost. Eller ja skritt, det var väl mest passage i Frost fall. Jag skrittade dock 🙈


Här ser ni min uppställda cavaletti som jag skrev om igår. Tillsammans med mina mockningsredskap och grabbarna.

Allmänt | |
Upp