Torsdag

Igår hade vi årets andra grillning här på gården. Så härligt! Jag älskar verkligen att äta grillat. Mor som har varit här marinerade mina quorn-filéer fantastiskt bra. Quorn, majskolvar och sallad var perfekt igår efter all värme.


Efter grillmiddagen for mor hem och vi for till styrelsemötet med ridklubben. För lastträna Diva, sambons häst. Sambon hade lånat sin mors hästbil i tron om att det skulle bli smidigare. Tyvärr var det inte den bästa lösningen i Divas fall. Hon var livrädd! Hon är visserligen livrädd för allt förutom ridning. Sin egen skugga, sina egna ben och givetvis allt annat runtomkring. Jag är den enda som hon litar på och som därmed kan hantera henne i alla lägen. 

Nåväl, klev upp på bilen gjorde hon om än på kraftigt skakande ben. Att stänga mellanväggen var däremot inget vidare. Med livet som insats är ett milt uttryck. Mellanväggen på den hästbilen är fullstor och heltäckande. När den kommer bakifrån och fram så kastar hon sig ut och ned för lämmen. Just där man själv måste stå är och det enda stället som hon kommer ut på. 

Ja ni förstår. Så 23.00 for sambon iväg med hästbilen och hämtade hem vår dragbil. Transport är bästa och säkraste alternativet med Diva.

Och imorse klev vi upp 5.30 för att jag skulle lasta Diva för den sista resan. Nu finns hon inte mer och slipper panikstressa halva dagarna varje dag. 

Sambon och Diva en sommar. Hon var superfin att rida om man hade en egen balans och kunde balansera upp henne. På denna bilden rider sambon i en tillfällig rundkorall och jag står i mitten och stöttar upp Diva som om jag longerar henne. 


Se så fin hon kunde ha blivit....

Allmänt | |
Upp