Debut

Debuten resulterade i 64,28% i LB:1, han tittade på domaren, publiken och ut genom fönstrena i porten. Ena galoppvolten blev för liten, 10m 😂, och mitt i mellangaloppen slog han bakut. 

Andra starten var utomhus i blåst, blommor som blåser omkull, hinder och infångare (som skiljde av banorna) blåste omkull, ponnyer i hagar och reflexvästar som blänker till i skuggan. Att inte förglömma buskaget som omgav halva tävlingsbanan och som rörde sig i vinden. Ja, det var som om det satt en Pokémon här och var runt hela banan, Frost var spänd till tusen och som en StenaLine färga med bensinstopp att rida. 61,07%, mer än vad jag upplevde att det kändes som men bär jag såg videon på ritten förstod jag poängen. Det såg bättre ut ön vad det kändes. 

Slutsats? Vi behöver jobba mycket på lösgjordheten och att få honom avspänd. Ledigheten är det inga fel på och han gör det jag ber om även om han stänger av, men kvalitén saknas när han stänger av. 

Liksom vad hände?! Min häst som förr var totalt orädd för allt har blivit så sjukt tittig. Å andra sidan så behövs den nerven, jag behöver bara jobba på att kanalisera den. Det är dock först nu jag kan jobba på det, en kan ju inte jobba med något som inte finns. 

Nu har nerven tittat fram, nu ska den kanaliseras!

Det kommer bli SÅ bra när jag får ordning på det. 

På bilden nedan ser nu första galoppdiagonalen,  där han lyfter huvudet och är på helspänn, där det sitter en stor Pokémon i reflexväst vid K....längningen av sprången blev sådär som ni förstår 😂 


Efter ritten kunde jag bara skratta, vilket jag även gjorde ett par gånger under ritten. Han var fjantig, det var hans andra start i livet, första tävlingen utomhus, första gången som det händer så mycket runtomkring honom när han ska jobba och han gjorde ändå allt jag bad honom om. Även om prestationen kvalitémässigt var usel så var det en enorm psykiskprestation av Frost. 

Älskade häst! 💝

Allmänt | |
Upp