Måndag

God dag på er! 


Inatt vaknade jag av en migränattack, vilket resulterade i att jag kämpade med att få kontroll på den hela förmiddagen. 

Svimfärdig tog jag mig ut och morgonfodrade hästarna. Därefter återvände jag raka vägen till sängen, drog täcket över huvudet och hoppades att explosionen i huvudet skulle lägga sig. 

Tur att det regnade som det gjorde, för då vill ändå inte hästarna gå ut.

Vid 12.00 var jag i sådant skick att jag kunde ta mig ned och äta två torra delikatess knäckebröd tillsammans med en kopp pepparmyntsté. Det enda som kan lugna illamåendet. Därefter gick jag ut och släppte ut Frost och Dreamcatcher samt gav alla lunch. 

Mina vanligs tabletter fick inte bukt på migränen så det var bara att ta Sumatriptanen. Den resulterar i dov smärta vilket är trevligare än fen explosiva men samtidigt blir jag helt skum. 

Matt, orkeslös och lite dimmig. Ja ja, bättre det är den explosiva smärtan.

Jag måste dock rida Frost idag, hur det nu ska gå till. Kommer att vila och samla kraft hela dagen idag. Kan ju hoppas på att migränanfall släpper till kvällen.

På söndag är det tävling igen, startar dessutom två klasser, så han måste få sin träning inför det.

På lördag funderar vi på att åka iväg till Elmia, kika på lite tävlingar och lite mässa.

Men nu ska jag vila huvudet lite.

Hörs! 

Allmänt | |
Upp